Predpisy predajne

Internetový obchod „Diagnoza TSC lekáreň“ dbá na práva spotrebiteľov. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu zákon o právach spotrebiteľov priznáva. Ustanovenia zmluvy, ktoré sú pre spotrebiteľa nevýhodnejšie ako ustanovenia Zákona o právach spotrebiteľov, sú neplatné a namiesto nich platia ustanovenia Zákona o právach spotrebiteľov. Ustanovenia týchto nariadení preto nie sú určené na vylúčenie alebo obmedzenie akýchkoľvek práv spotrebiteľov podľa povinných právnych ustanovení a akékoľvek prípadné pochybnosti by sa mali vyriešiť v prospech spotrebiteľa. V prípade akéhokoľvek nesúladu medzi ustanoveniami tohto nariadenia a vyššie uvedenými ustanoveniami majú prednosť a budú sa uplatňovať tieto ustanovenia.

Obsah

  1. Všeobecné ustanovenia
  2. Elektronické služby v internetovom obchode
  3. Podmienky uzatvorenia kúpnej zmluvy
  4. Spôsoby a podmienky platby za produkt
  5. Cena, spôsoby a dátum dodania a vyzdvihnutia produktu
  6. Záruka, reklamácie a vrátenie tovaru
  7. Mimosúdne spôsoby vybavovania sťažností a uplatňovania nárokov a pravidlá prístupu k týmto postupom
  8. Právo na odstúpenie od zmluvy
  9. Ustanovenia týkajúce sa podnikateľov
  10. Záverečné ustanovenia

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Internetový obchod Diagnoza TSC lekáreň, dostupný na internetovej adrese https://diagnozatsc.sk/lekaren/, prevádzkuje spoločnosť so sídlom na adrese: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky, Slovenská republika. Telefónne číslo: +421 948 384 886, IČO: 42268648, DIČ: 2023702824.

1.2. Tento regulár je určený pre spotrebiteľov aj podnikateľov využívajúcich internetový obchod (s výnimkou bodu 9 regulára, ktorý je určený len pre podnikateľov).

1.3. Správcom osobných údajov spracúvaných v internetovom obchode v súvislosti s realizáciou ustanovení tohto regulára je predajca. Osobné údaje sa spracúvajú na účely, v rozsahu a na základe zásad uvedených v zásadách ochrany osobných údajov zverejnených na stránke internetového obchodu. Zásady ochrany osobných údajov obsahujú pravidlá týkajúce sa spracúvania osobných údajov správcom v internetovom obchode, vrátane základov, cieľov a rozsahu spracúvania osobných údajov, ako aj práva osôb, ktorých údaje sa týkajú, a informácie o používaní súborov cookies a analytických nástrojov v internetovom obchode. Používanie internetového obchodu, vrátane nákupov, je dobrovoľné. Rovnako aj poskytnutie osobných údajov používateľom internetového obchodu alebo zákazníkom je dobrovoľné, s výnimkou prípadov uvedených v zásadách ochrany osobných údajov (uzatvorenie zmluvy a zákonné povinnosti predajcu).

2. Elektronické služby v internetovom obchode

2.1. V internetovom obchode sú dostupné tieto elektronické služby: účet, objednávkový formulár.

2.1.1. Účet – používanie účtu je možné po vykonaní troch po sebe nasledujúcich krokov používateľom: vyplnení registračného formulára, kliknutí na pole „Vytvoriť účet“ a potvrdení zámeru vytvoriť účet kliknutím na potvrdzovací odkaz zaslaný automaticky na poskytnutú emailovú adresu. V registračnom formulári je nevyhnutné, aby používateľ poskytol nasledujúce údaje: meno a priezvisko/názov spoločnosti, adresu (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, mesto, krajina), telefónne číslo a heslo. V prípade používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je nevyhnutné uviesť aj názov spoločnosti a IČO.

2.1.2. Elektronická služba účet je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú. Používateľ má možnosť kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu účet odstrániť (zrušiť účet) zaslaním príslušnej žiadosti poskytovateľovi služieb, najmä prostredníctvom emailu alebo písomne na adresu: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky.

2.1.3. Objednávkový formulár – používanie objednávkového formulára sa začína okamihom, keď zákazník pridá prvý produkt do elektronického košíka v internetovom obchode. Zadaním objednávky zákazník vykoná dva po sebe nasledujúce kroky: vyplní objednávkový formulár a klikne na pole „OBJEDNAŤ a ZAPLATIŤ“.

2.1.4. Elektronická služba objednávkový formulár je poskytovaná bezplatne a má jednorazový charakter, končiaci zadaním objednávky prostredníctvom neho alebo skorším ukončením zadávania objednávky používateľom.

2.2. Technické požiadavky na používanie systému: počítač alebo iné zariadenie s prístupom na internet, internetový prehliadač, prístup k emailu, povolenie ukladania cookies a podpory Javascript.

2.3. Používateľ je povinný používať internetový obchod v súlade so zákonom a dobrými mravmi, dbajúc na rešpektovanie práv a duševného vlastníctva poskytovateľa služieb a tretích osôb.

2.4. Reklamačný postup:

2.4.1. Reklamácie týkajúce sa poskytovania elektronických služieb môže používateľ podať:

  • Písomne na adresu: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky
  • Elektronicky prostredníctvom emailu.

2.4.2. Odporúča sa uviesť informácie týkajúce sa predmetu reklamácie, požiadavky používateľa a kontaktné údaje.

2.4.3. Poskytovateľ služieb sa k reklamácii vyjadrí najneskôr do 14 kalendárnych dní.

3. Podmienky uzatvárania kúpnej zmluvy

3.1. Uzavretie kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predajcom nastáva po podaní objednávky pomocou objednávkového formulára na stránke https://diagnozatsc.sk/lekaren/.

3.2. Cena produktu uvedená na stránke je v eurách a obsahuje dane. O celkovej cene a nákladoch na dodanie je zákazník informovaný pred podaním objednávky.

3.3. Postup uzatvárania kúpnej zmluvy:

3.3.1. Po podaní objednávky predajca potvrdí jej prijatie prostredníctvom správy zaslanej na poskytnuté telefónne číslo. Táto správa obsahuje vyhlásenie o prijatí objednávky a potvrdenie uzatvorenia kúpnej zmluvy.

3.4. Zaznamenanie a sprístupnenie uzavretej kúpnej zmluvy nastáva prostredníctvom zverejnenia regulára na stránke internetového obchodu a zaslaním potvrdenia zákazníkovi.

4. Spôsoby a termíny platby za produkt

4.1. Predajca poskytuje Zákazníkovi tieto spôsoby platby za Kúpnu zmluvu:

4.1.1. Platba na dobierku pri prevzatí zásielky.

4.1.2. Platba v hotovosti pri osobnom odbere.

4.1.3. Platba kartou (debetnou alebo kreditnou) prostredníctvom online platobnej brány.

4.1.4. Platba bankovým prevodom na účet Predajcu.

4.2. Termín platby:

4.2.1. V prípade voľby platby v hotovosti pri osobnom odbere, platby prevodom, elektronickej platby alebo platby kartou, je Zákazník povinný uskutočniť platbu do 7 kalendárnych dní od uzavretia Kúpnej zmluvy.

4.2.2. V prípade voľby platby na dobierku pri prevzatí zásielky, je Zákazník povinný uskutočniť platbu pri prevzatí zásielky.

5. Náklady, spôsoby a termín dodania a prevzatia produktu

5.1. Dodanie Produktu je dostupné na území Slovenskej republiky.

5.2. Dodanie Produktu Zákazníkovi je spoplatnené, ak Kúpna zmluva nestanovuje inak. Náklady na dodanie Produktu (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) sú uvedené Zákazníkovi na stránkach Internetového obchodu v sekcii „Informácie o dodávkach“ a počas podávania Objednávky.

5.3. Osobný odber Produktu Zákazníkom je bezplatný.

5.4. Predajca poskytuje Zákazníkovi tieto spôsoby dodania alebo prevzatia Produktu:

5.4.1. Kuriérska zásielka, dobierková kuriérska zásielka, poštová zásielka a odber v mieste odberu (balíkomaty).

5.4.2. Osobný odber na adrese: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky – v pracovné dni, v čase od 09:00 do 17:00.

5.5. Termín dodania Produktu Zákazníkovi je do 5 pracovných dní, ak v popise daného Produktu alebo počas podávania Objednávky nie je uvedený kratší termín. V prípade Produktov s rôznymi termínmi dodania je termínom dodania najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 5 pracovných dní.

5.5.1. V prípade platby prevodom, elektronickou platbou alebo kartou – odo dňa pripísania platby na účet Predajcu.

5.5.2. V prípade platby na dobierku – odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy.

5.6. Termín pripravenosti Produktu na osobný odber je do 4 pracovných dní od pripísania platby alebo uzatvorenia Kúpnej zmluvy, ak v popise Produktu nie je uvedený kratší termín. O pripravenosti Produktu na odber bude Zákazník informovaný.

5.7. Ak Produkt nie je na sklade, Predajca informuje Zákazníka o predĺženej dobe dodania a ponúka možnosť zrušenia objednávky.

6. Záruka a reklamácia

6.1. Predajca zodpovedá za vady Produktu v súlade s Občianskym zákonníkom. Záruka na Produkt je 2 roky od dátumu predaja.

6.2. Predajca sa zaväzuje dodať Produkt bez vád.

6.3. Reklamáciu môže Zákazník podať nasledujúcimi spôsobmi:

6.3.1. Písomne na adresu: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky.

6.3.2. Elektronicky prostredníctvom formulára na stránke internetového obchodu.

6.4. Odporúča sa, aby Zákazník v reklamácii uviedol:

6.4.1. Informácie týkajúce sa vady, najmä druh a dátum zistenia vady.

6.4.2. Požiadavku na spôsob vyriešenia reklamácie (oprava, výmena, zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy).

6.4.3. Kontaktné údaje Zákazníka.

6.5. Predajca sa vyjadrí k reklamácii bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia. Ak sa Predajca nevyjadrí v tomto termíne, má sa za to, že reklamácia bola uznaná.

6.6. Zákazník je povinný doručiť chybný Produkt na adresu: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky. V prípade Zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, náklady na dodanie znáša Predajca.

7. Mimosúdne spôsoby riešenia reklamácií a vymáhania nárokov

7.1. Podrobné informácie o možnostiach využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a vymáhania nárokov pre Zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, a pravidlá prístupu k týmto postupom sú dostupné na stránke Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a ochranu spotrebiteľa.

7.2. Pri Predsedovi Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a ochranu spotrebiteľa funguje kontaktný bod, ktorý poskytuje pomoc spotrebiteľom vo veciach týkajúcich sa mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.

7.3. Spotrebiteľ má nasledujúce možnosti využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a vymáhania nárokov:

7.3.1. Návrh na riešenie sporu stálemu zmierovaciemu spotrebiteľskému súdu;

7.3.2. Návrh na mimosúdne riešenie sporu krajskému inšpektorovi Inšpekcie obchodu;

7.3.3. Pomoc okresného (mestského) ombudsmana pre spotrebiteľov alebo spoločenských organizácií, ktorých štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľov.

7.4. Platforma ODR (Online Dispute Resolution) dostupná na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr je interaktívna a viacjazyčná stránka, ktorá poskytuje podporu spotrebiteľom a podnikateľom pri riešení sporov týkajúcich sa zmluvných povinností z internetových kúpnych zmlúv alebo zmlúv o poskytovaní služieb.

8. Právo na odstúpenie od zmluvy

8.1. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže odstúpiť od nej do 14 kalendárnych dní bez udania dôvodu. Na dodržanie lehoty stačí zaslanie vyhlásenia pred jej uplynutím.

8.2. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy môže byť podané písomne na adresu: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky, alebo elektronicky prostredníctvom formulára na stránke internetového obchodu.

8.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína:

8.3.1. Pri zmluve o dodaní Produktu – od prevzatia Produktu spotrebiteľom.

8.3.2. Pri zmluve o pravidelnej dodávke Produktov – od prevzatia prvého Produktu.

8.4. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva považuje za neuzavretú a Predajca je povinný vrátiť všetky prijaté platby do 14 kalendárnych dní.

8.5. Spotrebiteľ je povinný vrátiť Produkt bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, na adresu: Záhorácka 5272/21A, 90101 Malacky.

8.6. Predajca vráti platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ sa nedohodnú inak. Náklady na vrátenie Produktu znáša spotrebiteľ.

8.7. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na:

8.7.1. Produkty vyrobené podľa špecifikácií spotrebiteľa;

8.7.2. Produkty podliehajúce rýchlej skaze;

8.7.3. Produkty dodávané v zapečatenom obale, ktoré po otvorení nie je možné vrátiť z hygienických dôvodov;

8.7.4. Zmluvy o poskytovaní služieb, ak boli splnené v plnom rozsahu so súhlasom spotrebiteľa;

8.7.5. Digitálny obsah, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči, ak sa plnenie začalo so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie.

8.8. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Produktu, ak ho používal nad rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Produktu.

9. Ustanovenia týkajúce sa podnikateľov

9.1. Tento bod regulára sa vzťahuje výlučne na Zákazníkov a Používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi.

9.2. Predajca má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej so Zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia, bez udania dôvodu. Toto odstúpenie nezakladá žiadne nároky voči Predajcovi.

9.3. Predajca môže obmedziť spôsoby platby pre Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, vrátane požiadavky na predplatenie celej alebo časti sumy, bez ohľadu na zvolený spôsob platby.

9.4. V okamihu odovzdania Produktu prepravcovi prechádzajú na Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, výhody a náklady spojené s Produktom, ako aj riziko náhodnej straty alebo poškodenia. Predajca nenesie zodpovednosť za škody vzniknuté počas prepravy.

9.5. Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom, je povinný skontrolovať zásielku pri prevzatí a v prípade poškodenia vykonať všetky kroky potrebné na určenie zodpovednosti prepravcu.

9.6. Zodpovednosť Predajcu za vady Produktu voči Zákazníkom, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je vylúčená v súlade s článkom 558 § 1 Občianskeho zákonníka.

9.7. Predajca môže zrušiť poskytovanie elektronických služieb Zákazníkom, ktorí nie sú spotrebiteľmi, s okamžitou platnosťou a bez udania dôvodu.

9.8. Zodpovednosť Predajcu voči Zákazníkom, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je obmedzená do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dodanie, maximálne však do sumy 1 000 eur. Predajca nenesie zodpovednosť za ušlý zisk.

9.9. Všetky spory medzi Predajcom a Zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, budú riešené na súde príslušnom podľa sídla Predajcu.

10. Záverečné ustanovenia

10.1. Všetky zmluvy uzatvárané prostredníctvom Internetového obchodu sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

10.2. Zmena regulára:

10.2.1. Predajca si vyhradzuje právo na zmenu regulára z dôležitých dôvodov, ako sú zmeny právnych predpisov alebo zmeny spôsobov platby a dodania.

10.2.2. V prípade zmlúv trvalého charakteru (napr. účet v internetovom obchode), budú zmeny regulára záväzné pre Používateľa, ak bol o zmenách riadne informovaný a nevypovedal zmluvu do 14 kalendárnych dní od oznámenia.

10.2.3. V prípade zmlúv uzavretých na základe tohto regulára, ktoré nie sú trvalého charakteru (napr. kúpna zmluva), zmeny regulára neovplyvnia práva nadobudnuté Používateľmi pred dňom účinnosti zmien.

10.3. Právne záležitosti neupravené týmto regulárom sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľov.